dimecres, 16 de març del 2016

MAQUETES AMB PLASTILINA

Els alumnes  de tercer descobrim els diferents paisatges realitzant unes maquetes. Sabeu què són les maquetes? Doncs... són representacions de la realitat en petit!
A l’hora de la construcció de la maqueta s’ha fet un treball previ sobre el que es faria. La classe es va dividir en grups.
Primer les mestres ens van repartir per grups una fullola de cartró gruixut, plastilina de colors i paper per escriure el nom de les diferents formes de relleu.
Un cop teníem tot el material ens vam posar a treballar; uns feien el paisatge de muntanya, altres el de plana i la resta el de costa.
Vam col·locar la fullola sobre la taula, la qual seria la base de la maqueta i vam dibuixar el perfil del relleu que ens havia tocat. Seguidament vam col·locar la plastilina de color marró per les muntanyes i blanc per als cims nevats, groc per a les valls i la platja, verd a les planes i blau per als rius i per al mar. També vam afegir elements com un poble, carreteres...
Finalment vam escriure el nom de les formes de relleu de la muntanya, de la plana i de la costa en trossets de paper i els vam enganxar al lloc corresponent de la maqueta.
Ara tots els alumnes de tercer som grans maquetistes!


Us animeu a fer-ne una!





















dilluns, 29 de febrer del 2016

RONDALLA VE, RONDALLA VA...


Aquest trimestre hem estat treballant el conte a 3r. Hem gaudit llegint contes, descobrint noves fórmules d’inici i final, aprenent nou vocabulari... i finalment, ens ha tocat explicar un conte conegut a nosaltres. Ho hem fet amb l’ajuda d’un guió i una rúbrica que ens recordaven com havia de ser un conte complet i ben estructurat. Un cop enllestit el text i per arrodonir la feina, hem il·lustrat una part d’aquest conte amb el LEGO STORY STARTER. Cadascú de nosaltres hem deixat volar la nostra imaginació i hem construït allò que més ens havia agradat del nostre text. I notícia explicada, notícia acabada!















dilluns, 22 de febrer del 2016

ELS DE TERCER FEM DE PAGESOS

Avui hem pujat fins la terrassa, on hi ha l’hort del col·legi. Ens hi esperaven la Teresa Feliu i el Pare Marcel·lí amb planters d’enciams, tomàquets, pebrots i albergínies. Ens han explicat que els de 3r ens encarregaríem de cuidar una part del l’hort de l’escola i que avui començaríem a plantar amb la seva ajuda! Cada setmana hi pujarem a fer petites tasques de manteniment com regar, arrencar les males herbes i comprovar que creixin aquestes plantes com esperem. Ens ha fet molta il·lusió i esperem que d’aquí poques setmanes ja puguem fer una bona i sana amanida.












dimecres, 17 de febrer del 2016

LUNATIKS!

Quina forma té l’òrbita de la Terra?
Qui va ser el primer home que va trepitjar la Lluna?
Quant triga la llum del Sol en arribar a La Terra? 

Totes les respostes a aquestes preguntes us les podem respondre els nens i nenes de 3r, que som uns grans experts en aquest tema. Ens acomiadem del tema de medi “La Terra, la Lluna i el Sol” jugant a un joc de taula que nosaltres mateixos hem creat i hem batejat com Lunàtiks!

Es tracta d’un joc amb una dinàmica semblant a la del Trivial. Després de la trobada amb els nois de 4t d’ESO i haver treballat els diferents continguts a la classe, vam crear unes targetes amb preguntes sobre els tres astres. Com més preguntes encertis, més punts aconsegueixes. És una entretinguda i divertida manera de repassar tot allò que hem après plegats.

Ah! Per cert, les respostes són: òrbita el·líptica, Neil Armstrong i 8 minuts i 20 segons. Les sabíeu, oi...?










Q

dilluns, 8 de febrer del 2016

PROJECTE LA LLUNA, LA TERRA I EL SOL


Tots els alumnes de tercer som uns grans experts en saber coses sobre el nostre planeta, la Terra; del seu satèl·lit, la Lluna i finalment del Sol. Ho estem  treballant de manera molt divertida.

En primer lloc  vam veure un vídeo de la Lluna i seguidament vam realitzar un desplegable de les seves fases. Després per grups vam formular preguntes i respostes sobre el nostre satèl·lit. Vam aprendre moltes coses.

Uns dies més tard vam començar a treballar el nostre planeta, vam veure un altre vídeo per poder  completar una fitxa amb tota la informació que havíem escoltat prèviament, més tard vam construir un mòbil dels moviments de la Terra, la Lluna i el Sol.

Ara estem treballant l’estrella que emet llum i calor per sobreviure, sabeu quina és? Doncs... el SOL!








divendres, 29 de gener del 2016

COMENCEM A DIVIDIR


El nombre a l’esquena i El producte guanyador són dos dels jocs que al llarg de la setmana ens han ajudat a comprendre la divisió i la seva mecànica a les classes de matemàtiques de 3r. Estem molt emocionats per haver après aquest mecanisme que ens permetrà resoldre més fàcilment alguns problemes del dia a dia.

Aviat serem uns grans experts!






divendres, 22 de gener del 2016

La màquina màgica

La màquina màgica

Entra un 4 i surt un 24.
Entra un 3 i surt un 18.
Entra un 8 i surt un 48.
Ho endevineu, oi? Exacte! La màquina ha multiplicat per 6! El factor d’incògnit és 6!
Aquesta setmana ha aparegut a les classes de tercer la màquina màgica. La seva funció és ajudar a tot l’alumnat a aprendre’s les taules de multiplicar d’una manera molt divertida i tots alhora. El funcionament és el següent: en primer lloc s’escull una xifra que fa de factor i s’introdueix per la ranura d’entrada, s’espera uns segons i... els maquinaris que fan de cervell de la màquina fan sortir ràpidament el resultat. Amb només tres o quatre exemples endevinem per grups el factor d’incògnit.
Això de les taules... és bufar i fer ampolles!